شرح وظایف رئیس مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی
-برگزاری جلسات شورای پژوهشی بطور منظم، با برنامه و دستورکار مشخص و اعلام نتایج جلسات در قالب صورتجلسه تنظیم شده به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه -پایش عملکرد اعضاء مرکز تحقیقات - ایجاد زمینه مناسب برای جذب و مشارکت بیشتر اعضاء هیأت علمی در مرکز تحقیقات -برقراری عدالت در توزیع و استفاده از منابع مرکز بین کلیه اعضاء مرکز تحقیقات -جذب بودجه از منابع خارج دانشگاهی -وجود برنامه راهبردی مشتمل بر نقشه راه، خطوط تحقیقاتی و اولویت های تحقیقالاتی مشخص بطوریکه 70 %طرح هالی تحقیقاتی مصوب مرکز در راستای اولویت های مرکز تحقیقات باشد. - تصویب و اجرای حداقل دو طرح تحقیقاتی با همکاری سایر دانشگاه ها/ سازمانهای داخلی یا خارجی، بطوریکه حداقل در یک مورد با جذب بودجه همراه باشد -انجام اقدامات موثر در جهت ذخیره بافت ها و نمونه های زیستی (اعم از انسانی، گیاهی) یا ثبت نظامند (رجیستری) بیماری ها یا رویدادهای بهداشتی (در مراکزی که این موارد با رسالت و اهداف مرکز تحقیقات همسوست) -تشکیل مجمع عمومی (شامل کلیه محققین عضو مرکز تحقیقات) در پایان دوره ریاست مرکز به منظور ارائه گزارش عملکرد جهت انتخاب رئیس و شورای پژوهشی جدید.
شرح وظایف شورای پژوهشی مرکز تحقیقات
-تصویب خط مشی پژوهشی مرکز -بررسی و تصوین برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی یک ساله مرکز تحقیقات -پیشنهاد سازمان و تشکیلات مرکز -بررسی و تصویب نحوه هزینه کرد بودجه سالانه مرکز در محدوده اعتبارات تخصیصی و با رعایت ضوابط قانونی -تصویب طرح های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و همکاری با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش پژوهشی داخل و خارج کشور و سازمان های بین المللی مطابق مقررات و ضوابط مربوطه -تصمیم گیری در خصوص برگزاری همایش ها و کارگاه ها و ارائه به شورای پژوهشی دانشگاه -تصویب دستورالعمل های های مربوط به امور داخلی شورای پژوهشی و دستورالعمل های اجرایی مرکز تحقیقات
شرح وظایف کارشناس مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی
-بررسي مستمر كارتابل ستادی سامانه پژوهان, پست الکترونیک و اتوماسیون اداری مرکز تحقیقات جهت دریافت و بازخورد به موقع به اطلاعات و فایل های ارسالی/ بررسي كارتابل ها و سامانه ها -دريافت, بررسی, تشكیل پرونده و تکمیل اطلاعات اولیه طرح های جدید ارسالی به مرکز و تعامل با ریاست مرکز جهت تعیین داوری و ارسال طرح به داوران از طریق سامانه پژوهان/ تشكيل پرونده و ارسال طرح هاي جديد جهت داوري -نظارت و پايش مستمر وضعیت طرح های پژوهشی مركز و ارائه بازخورد به مجریان طرح ها جهت انجام به موقع اصلاحات مدنظر و پیشگیری از تاخیر در فرآیند بررسی و تصویب طرح ها/ بررسي و نظارت بر وضعيت طرح هاي پژوهشي -تعامل مستمر با رياست محترم مركز تحقیقات در جهت بررسی اصلاحات صورت گرفته توسط مجریان طرح ها و ارائه بازخورد یا تاییده به مجریان جهت ارسال طرح به مرحله بالاتر/ بررسي اصلاحات صورت گرفته توسط مجريان طرح هاي پژوهشي -جمع آوري, تنظیم, طبقه بندی و انتشار گزارش وضعیت مقالات, طرح ها و سایر دستاوردهای پژوهشی مركز تحقیقات جهت انعکاس به اعضا مرکز و معاونت پژوهشی دانشگاه/ گزارش دستاوردهاي پژوهشي مركز -انجام كليه هماهنگی های لازم جهت برگزاری مستمر جلسات شورای پژوهشی و وبینارها و کارگاه های مرکز, حضور در جلسات به عنوان کارشناس مرکز, ثبت صورت جلسات در پرونده و سامانه پژوهان و ارسال آن به مجریان طرح ها, جمع آوری و تدوین و ارسال مدارک و مستندات پژوهشی اعلام شده از سوی دانشگاه در هر مقطع از سال/ هماهنگي جلسات, وبينارها و كارگاه هاي مركز -به روز رساني مستمر و ماهیانه اطلاعات مورد نیاز سایت و سامانه پژوهان مركز تحقیقات/ به روزرساني اطلاعات سايت و سامانه -انجام به موقع امور محوله توسط رياست محترم مركز در جهت برگزاری جلسات, کارگاه ها, طراحی چک لیست ها, ارزشیابی ادواری عملکرد اعضا و تلاش در جهت ارتقا شاخص های علم سنجی مرکز تحقیقات/ انجام ساير امور محوله -تعامل و همكاري مستمر با مسئولان کمیته بودجه, کارشناسان پژوهشی دانشکده و دانشگاه و شرکت های دانش بنیان در جهت انجام هرچه بهتر امور محوله/ همكاري با ساير كارشناسان -بارگذاري و تكمیل اطلاعات طرح های پژوهشی تایید شده از سوی مرکز و دانشکده در سامانه پژوهان جهت ارسال به معاونت پژوهشی دانشگاه/ تكميل و تاييد و ارسال اطلاعات طرح هاي تصويب شده در مركز
|
شرح وظایف
- بازدید: 57